Tilbake

UTSLIPPSFRI TRANSPORT UNDER ÅRETS OG FREMTIDIGE UEFA CHAMPIONS LEAGUE FINALER

Nissans første år av det fireårige samarbeidet med UEFA Champions League endte med en langsiktig forpliktelse for bruk av utslippsfri transport. Over 100 elbiler var i bruk i og rundt Berlin der Champions League finalen ble spilt, og 129 ladepunkter ble installert for disse bilene.

Med over 184 000 solgte elbiler var UEFA Champions League-finalen en demonstrasjon av den store effekten elbiler kan ha på større byer, og Nissans forpliktelse til å utvikle teknologi som definerer morgendagens biler. Nissans elbiler bidro til å transportere 1466 gjester over 23.130 km.

Bastien Schupp, Vice President Marketing i Nissan Europe, sa: "Nissan lever opp til slagordet sitt, «Innovation that excites», og vi streber konstant etter å skyve grensene innen alt vi gjør. Vi vet at måten vi lever på er i rask endring med sterk vekst i byer, noe som øker presset på den urbane infrastrukturen og energiforsyningene. Derfor hadde Nissan et nært samarbeid med UEFA under finalen for å bidra til lavere miljøpåvirkning i Berlin under det som er et av verdens største sportsbegivenheter." 

I tillegg viste Nissan sitt lederskap innen elbilsegmentet til de rundt 300 000 besøkende på Champions League Festival ved Brandenburger Tor midt i Berlin, samtidig som Nissan lanserte nullutslippsbilen PART e-VAN. Ulike finalearrangementer bidro til å lade den spesialproduserte e-NV200 som transporterte UEFA Champions League-trofeet fra Champions Festival til Olympiastadion før kampen. 

Dette er kun ett eksempel på hvorfor Nissan er ledende innen bruk av fremtidig teknologi på markedet.  Som eksperter på e-mobilitet har Nissan aktivt valgt å være med fra starten av, og har i dag verdens største kundebase for elbiler som totalt har kjørt godt over 1 milliard utslippsfrie kilometer verden over.

Nissan er den offisielle globale bilsponsoren for UEFA Super Cup og UEFA Champions League fra 2014/2015-sesongen til 2017/2018-sesongen. Som offisiell partner vil Nissan være involvert i Europas mest prestisjefylte konkurranse innen klubbfotball gjennom en rekke eksklusive produkter og tjenester.

 

Nissan elbilaktivitet i tall:

3  dager

100  biler

129  installerte ladepunkter

1466  gjester

3932  kWh lading

23 130  kjørte kilometer

0  CO2-utslipp